søndag den 5. august 2012

Babycardigan med 'svigermors blomster'

For nogle år siden strikkede jeg nogle sweatre med en bort, som jeg selv har lavet. Jeg kaldte modellen "Svigermors blomster", da den første sweater blev strikket til svigermor :) Det er samme bort, som jeg har brugt til modellen "Julia" i børneversionen :)


Med inspiration fra den glatstrikkede version af babycardiganen og forsøget med 'Sonja' tidligere på ugen, gik jeg igang med at lave et forsøge med blomsterborten. Jeg synes, at det ser ok ud, men det er meget besværligt at strikke pga. udtagningerne og udfordringerne med at strikke med mønster fra toppen og nedad. På grund af, at denne er meget besværlig at strikke, så kommer der ikke nogen opskrift.....jeg har simpelthen ikke mod på at gå igang med at lave den, fordi den ville bare blive en masse forskellige diagrammer for at få mønsteret til at se nogenlunde ok ud. 

Jeg kan dog oplyse, at jeg strikker den med hvidt Navia-garn samt gult og laksefarvet Jamieson's Spindrift på pinde nr. 3,5.

Denne bliver nok det sidste strikkeprojekt i London, da jeg kun har godt en uge tilbage af mit ophold i London!

1 kommentar:

  1. Den er vel nok blevet sød og forhåbentlig synes du, den er besværlighederne værd

    SvarSlet