mandag den 9. april 2012

Påskeshopping

Jeg har virkelig nydt at have mor og søs på besøg i påsken! Vi har fået oplevet en del sammen, og så har der selvfølgelig også været plads til en masse hygge! :)

Shopping har selvfølgelig været på programmet ;) Vi har været på en del markeder, og på nogle af dem fandt jeg nogle spændende og sjove knapper :) Jeg har desværre arvet min mors svaghed for knapper! Min mors samling er KÆMPE stor, og hun har dem sorteret efter farve. Jeg kan huske, at jeg som barn elskede at tømme et af glassene med knapper og så sidde og lege med knapperne. 


Knapperne her blev købt på markedet i Greenwich. Træhjerterne, de grå blomster og de orange knapper købte jeg, mens de andre har jeg fået af mor, som købte et stort glas med blandede knapper! Vi sorterede så knapperne, og jeg fik så lov til at tage dem, som jeg kunne lide :) Nogle af knapperne var meget slidte, nogle var knækkede og nogle var rigtig grimme, så der var en del, der røg direkte i skraldespanden. Men resten kom så med hjem til mors samling :)


Disse knapper kunne jeg ikke lade ligge, da jeg var på Spitalfields markedet :)


I fredags var vi på V&A museet. Der så vi udstillingen med britisk design fra 1948 til i dag, og det var en meget interessant udstilling. Kan helt sikkert anbefales! Men mor og mig brugte nok det meste af tiden i deres museum-shop, hvor vi fandt en skål med knapper af ler. Der var så mange utrolig flotte knapper! Men de var ret dyre, så jeg måtte begrænse mig. Jeg kunne ikke stå for de blomstrede blå knapper på billedet ovenfor.....


.....og disse hjerteknapperne kom også med hjem fra V&A museet :)


På Greenwich markedet besøgte vi en lille butik, hvor de solgte ting med print på. De lavede selv printene, så de var lidt anderledes end det, som ses i butikkerne. Jeg købte dette lille net, som jeg har tænkt mig til at bruge til at have mit igangværende strikkeprojekt i :)




Jeg købte også denne hagesmække - jeg har en svaghed for søde får ;) Den er en gave til en lille pige, som lige er begyndt at spise grød :)

Nu nyder jeg min sidste fridag i denne omgang.....der står afslapning, strik, spisning af chokoladepåskeæg (som er lavet af belgisk chokolade!) og rigtig mange kopper med god te på programmet! :) 

God 2. påskedag! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar