søndag den 29. april 2012

Inspiration fra 'Cross Stitcher'

Her i UK er udvalget af håndarbejdsblade meget stort! De har endda blade, som kun handler om at lave kort! Jeg har tidligere købt nogle strikkeblade, men jeg har ikke været specielt imponeret over indholdet. I går faldt jeg så over et broderiblad, som hedder 'Cross Stitcher' (korssting). Jeg kunne lide forsiden, og så fulgde der også aida og broderegarn med, så den røg med i indkøbskurven.


Aida'en er meget små firkante, som nok er tiltænkt til nogle små kort....


Inde i bladet var der så en masse diagrammer, som er rigtig søde. Og når korssting og strikning kan laves ud fra samme diagrammer, så fik jeg en masse nye idéer til min strikning :)


Jeg synes, at der er ofte svært, at finde rigtig søde diagrammer at strikke efter....der er nogle fra 'Hønsestrik'-bøgerne fra 1970'erne, men dem har vi set så længe. Så det var dejligt at se noget nyt i bladet :)


Jeg kan rigtig gode lide at lege med farver (som I nok har lagt mærke til!!), og jeg blev helt glad, når jeg så disse mønstre i bladet! Havde lyst til at prøvestrikke dem med det samme! ....ved dog ikke hvad de skal blive til....endnu... ;)


Flere sjove broderede ting......


Flere sjove dyr og ikoner, som helt sikkert kan bruges som inspiration til en sød børnesweater :)


Er de ikke søde? :) 

Jeg må hellere skynde mig at blive færdig med de igangværende strikkeprojekter, så jeg kan komme igang med at blive rigtig inspireret at alt det her! :)

Fortsat god søndag! :)

2 kommentarer:

  1. Har var nógv fitt sum tú kanst brúka :)

    SvarSlet
  2. Åh altså. Sådanne små diagrammer har jeg været på jagt efter. Jeg har en ide om en broderet taske http://hvaderlivetudengarn.blogspot.com/2012/03/sjov-strapudemaj-taske.html
    Den vil jeg forfærdelig gerne ha´ Mon bladet kan købes til DK ? hvad udgave er den ? kan ikke lige finde den på deres hjemmeside. ... kan jeg være så fræk og spørge om du kab skanne nogle af siderne ind og sende pr mail til mig. ?
    Du kan skrive til mig på imj@svenet.dk

    SvarSlet