tirsdag den 21. februar 2012

Fastelavn i London

Selv om man ikke er i Danmark eller på Færøerne, så kan man da godt fejre fastelavn alligevel :) Jeg fik lånt min venindes ovn i Newcastle, så der blev bagt mors fastelavnboller med marcipanfyld, kagekreme og kakaoglasur :) Jeg fik lavet dobbelt portion, så jeg havde nok til at byde på fastelavnsboller på arbejdet og for mine flatmates.....og de syntes alle, at de var rigtig gode ;) 


Nicol, min flatmate, er helt vild med chokolade, så hun kom godt med kakoglasur på bollerne ;)


Ellers havde jeg en super hyggelig tur i Newcastle hos min barndomsveninde og hendes familie. Jeg var så heldig at se hendes 1-årige datter tage sine første skridt med hjælp af en rollator-lignende vogn :) Og de var også rigtig glade for hjertesweatern, som min venindes datter fik i fødselsdagsgave af os :)  

Togturen frem og tilbage tog lidt over 6 timers tilsammens, og de timer blev ikke spildt......jeg fik strikket en del af elefantsweateren.....er næsten kommet op til ærmet. Jeg må indrømme, at svampene var peanuts at strikke i forhold til elefanterne! Jeg er ved at blive helt tosset af at sno trådene hele tiden, fordi jeg har for mange masker imellem elefanterne. Men stædig som jeg er, så skal sweateren laves færdig! Så jeg ser frem til at den er strikket fædig, fordi jeg ved allerede nu, at jeg ikke kommer til at strikke dette elefantmønster igen! Hvis jeg kommer til at strikke elefanter igen, så vil jeg snyde lidt og have nogle mønstre imellem dem, så der ikke er så langt imellem mønster-maskerne.

Ellers kan jeg se, at der er kommet nogle nye faste læsere til imens jeg har været en tur nordpå - velkommen til :)

1 kommentar:

  1. Uhmmm hasir bollarnir síggja lekrir út. Hasa uppskriftina ert tú vælkomin at deila :-)

    Fantastiska fitt hjartatroyggja. Er komin uppá mín "to-do" lista. Gleåi meg til elefanttroyggjuna :-)

    Keep up the good work

    SvarSlet