søndag den 8. januar 2012

Svamper på hjernen

Man kan nokk roligt sige, at jeg har fået svamper på hjernen ;) Jeg syntes, at svamperne på cardiganen, som jeg strikkede til jul, var så søde, at jeg gik igang med at strikke en sweater med dem på. Det skal være en fødselsdagsgave til en pige, som fylder 8 år her i januar.


Denne sweater har jeg lavet lidt anderledes en cardiganen. For det første er del hel (ikke åben), og så har jeg valgt at strikke almindelig kant på (og ikke 10cm lang kant som på cardiganen). Derudover har jeg valgt at strikke bærestykket med ranglan (for nemhedens skyld). Jeg har strikker sweateren i 2-trådet uldgarn fra Navia (hvid), Snældan (brun) og Gjestal (pink) og på pinde 3,5. Hvis jeg kommer til at strikke flere svampesweatre, så vælger jeg nok et tykkere garn og større pinde, fordi det tager rigtig laaaaang til med så små pinde og tynt garn!

Jeg tager snart tilbage til DK og så over til London (hvor jeg har været så heldig at finde et værelse!), så jeg må strikke hurtigt for at nå at få den færdig inden jeg tager afsted! Jeg mangler også at strikke en dåbsgave færdig til næste weekend, så pindene kommer på overarbejde i den kommende uge ;)

Ellers vil jeg bare sige velkommen til til fast læser nr. 80! :D

5 kommentarer:

  1. Hvor er det en super god ide med sweater'en. Min 8-årige ville være lykkelig for at eje den :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den sweater bare skøn, svampene er rigtig søde

    SvarSlet
  3. Den bliver godt nok flot den sweaters- Jeg kan godt forstå at du er faldet for de skønne svampe.

    SvarSlet
  4. Tak for jeres søde kommentarer! :) Det går langsomt fremad med sweateren :)

    SvarSlet