søndag den 18. september 2011

Hjemmelavede halskæder

Da jeg var inde i en Pieces-butik i sidste uge, da fandt jeg nogle utrolig lækre halskæder med farvede kugler. Men kuglerne var lavet af porcelæn, så halskæden var rigtig tung at have på. Jeg var helt vild med halskæden, så jeg begyndte at tænke over, hvordan jeg selv kunne lave en lignende halskæde, men bare med lættere kugler.


Jeg behøvede ikke at tænke særlig længe, fordi inde hos Søstrene Grene på Strøget fandt jeg nogle kugler/perler af plast (en pakke med ca. 30 stk. i forskellige størrelser og farver) for kun 19, 75 kr., og hos Tiger fik jeg grå og sort hobbysnor (2 stk. for 10 kr.!), så nu har jeg to nye halskæder, som jeg er helt vild med, og de har kun kostet mig 30 kr.!


Så er jeg klar til næste fest ;)

6 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Har selv den fra Pieces. Men kunne godt tænke mig den i andre farver også. Hvordan har du lavet lukningen i nakken? Bare en knude? Eller kan den justeres i størrelse?
    Mvh. Julia

    SvarSlet
  2. Sjovt, jeg stod præcis og kiggede på de halskæder hos Pieces og tænkte... dem kan jeg da nemt lave selv! Og de er super fine :)

    SvarSlet
  3. Tak :) Jeg har kun lavet en knude i nakken, fordi snoren er meget glat, så jeg tror ikke, at det ville fungere med en justering.....

    SvarSlet
  4. Hvorfor har vi dog ikke Søstrene Grene og Tiger på Færøerne ??? Rigtig smarte halsbånd :)

    SvarSlet
  5. Det er nogle rigtig flotte og friske halskæder.
    Er helt vild med dem.

    Melder mig også straks som fast læser. :)

    SvarSlet