tirsdag den 4. januar 2011

Strikkede julegaver

Jeg plejer altid at have strikkeprojekter, som bliver "jólatrøll" (juletrold). En juletrold er et strikkeprojekt, som ikke bliver færdigt til jul. Men i år blev jeg færdig med det hele! :) Jeg havde tænkt mig at strikke en sweater til min søster i julegave, men da jeg indså, at jeg ikke kom til at nå det, så pakkede jeg bare garnet ind og skrev et gavekort til 1. stk. strikket sweater ;) Så jeg snød lidt ;)

Men to små julegavet belv færdige få dagen før juleaften. De var til to af vores vennepar, som havde fået børn i løbet af året. De fik et strikket babysæt hver, da børnene blev født, og så skulle de få noget nyt i julegave syntes jeg :)

Prinsen fik denne hættetrøje, som jeg har strikket i vendestrik, og opskriften fandt jeg i Hanne Meedoms nye strikkebog "Vendestrik 2". Jeg valgte dog at hækle farvet kant på ærmerne og på kanten forneden også. Den er strikket af 2-trådet Snældan-garn (100% uld)

Prinsessen fik den første børneversion af min egen "Svigermors blomster" :) Den er strikket af 3-trådet Navia-garn (100% uld)

3 kommentarer: