onsdag den 16. juni 2010

Jeg strikker huller....


I december forærede min svigermoster mig et strikke-kit, som bestod af 200 gr meleret 2-trådet garn fra Sirri (gult, grønt og gråt) samt en opskrift på et meget sjovt tørklæde. Jeg har haft gang i så mange andre projekter i mellemtiden, så det har bare ligget og ventet på mig. Nu blev jeg så færdig med (næsten) alt det, som jeg havde planlagt, så nu var det på tide, at jeg fandt kit'et frem igen. Tørklædet skal strikkes på pinde nr. 6,5, og med jævne mellemrum skal jeg strikke store huller. Det ser meget sjovt ud. Da det engang er færdigt, så skal det filtes lidt i vaskemaskinen. Jeg er meget spændt på at se, hvordan det bliver :)

4 kommentarer:

  1. Hey Rannvá,

    hatta ljódar spennandi vid internethandli, fari at halda eyga vid hvussu leikur fer.

    turriklædid er mega feitt vid hasum litunum, hvar er garnid frá? Hygg annars her: http://www.facebook.com/#!/photo.php?pid=4219803&id=551971886 :o) Skeg!

    SvarSlet
  2. Ja, det er det samme tørklæde, som du også har strikket :) Har du filtet dit i vaskemaskinen? Ellers er garnet fra Sirri. Det kan fås i nogle andre farvekombinationer også. Mit garn er købt i en garnbutik i Klaksvík, men jeg har også set det i Sirri's butik i Tórshavn.

    SvarSlet
  3. Nej, det er strikket i noget acrylgarn, såe.. Cool effekt med de farver.:)

    SvarSlet
  4. Hvilke pinde har du strikket dit tørklæde på? Og hvor har du opskriften fra? I min opskrift står der, at jeg skal strikke på pinde nr. 6,5 med 2-trådet garn, så den lægger ligesom op til, at det skal filtes, selv om det ikke står direkte i opskriften.

    SvarSlet